Cuma 14 Ara 2018
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
  • default style
  • blue style
  • green style
  • red style
  • orange style
GELENEKTEN GELECEĞE

GELENEKTEN GELECEĞE

Modern Türk Şiirinde Geleneğin İzleri Modern Türk şiirinin yaşayan on üç temsilcisinin eserlerine divan edebiyatından yansıyan parıltıları...

FİLMİN AĞLANACAK YERİ

FİLMİN AĞLANACAK YERİ

Gaz lambası, evin ahşap tavanında ve alçıyla sıvanmış duvarında bin türlü oyun oynuyor. Pencere ve kapı aralığından sızan esintinin etkisiyle...

KIRKLAR DİVANI

KIRKLAR DİVANI

Divan şiirinde sanatlı söz söylemek, şairliğin göstergesidir. Böyle olmasına rağmen güzelliği sadelikte bulan şair sayısı da az...

DİVAN ŞİİRİNDE AHENK UNSURLARI

DİVAN ŞİİRİNDE...

Zaman zaman divan şiirinin dayandığı estetik anlayış, mecaz ve mazmun sistemi ve hatta lügati kıyasıya eleştirilmiş olmasına rağmen, sesi ve...

GELENEKTEN GELECEĞE

Modern Türk Şiirinde Geleneğin İzleri Modern Türk şiirinin yaşayan on üç temsilcisinin eserlerine divan edebiyatından yansıyan parıltıları göstermeye çalıştığı bu kitap, geleneğin bazen soluk bazen koyu renkleriyle ama bir süreklilik içinde akışını çok açık bir biçimde göstermektedir. Eserlerini incelediğim şairlerden özellikle Sezai Karakoç, Hilmi Yavuz ve Atillâ İlhan artık takipçilerini yetiştirmiş, geleneğe yönelen sonraki kuşaklar için birer model olmuş ustalardır. Bu ustalar için Yahya Kemal ve Ahmet Haşim’in eserleri ne kadar yol gösterici ise onların şiirleri de kendi takipçileri için o ölçüde yol göstericidir. Divan şiirinin dönüştürülmesi bağlamında Behçet Necatiğil ile Asaf Hâlef Çelebi’nin eserleri de günümüzün şairlerine güven duygusu aşılamakta, kılavuz olmaktadır.